Veelgestelde Vragen
Hier vindt u antwoord op de meest gestelde vragen over ons en onze service.
Vindt u niet wat u zoekt? Stel uw vraag via ons contactformulier of mail ons op info@vintagevines.be. We helpen u graag verder!
Wordt mijn bestelling bevestigd?
Ja, na elke bestelling ontvangt u een orderbevestiging per e-mail.
Kan ik een enkele fles bestellen?
Ja, dat is zeker mogelijk.
Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen orderbevestiging ontvangen?
Controleer eerst uw 'ongewenste e-mail' of 'Spam'. Mocht u daar geen orderbevestiging vinden, neem dan contact op via ons contactformulier of stuur een e-mail naar info@vintagevines.be.
Tot hoe laat kan ik bestellen?
U kunt op elk moment bestellen, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bestellingen geplaatst voor 18:00 uur worden de zelfde avond verzonden. Vertragingen kunnen soms bij de vervoerder liggen.
Kan ik een extra korting krijgen als ik een grote hoeveelheid bestel?
Onze prijzen zijn zeer concurrerend ingesteld en daarom bieden wij geen extra kortingen bij grotere bestellingen.
Zijn de prijzen bij VintageVines Inclusief BTW?
Bij VintageVines specialiseren wij ons in de verkoop van exclusieve, oude en zeldzame wijnen. Omdat wij gebruikmaken van de bijzondere vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen, brengen wij geen BTW in rekening op onze facturen. Onze facturen bevatten de verplichte vermelding: ‘Vrijgesteld van BTW – bijzondere vrijstellingsregeling kleine ondernemingen.’
Daarnaast voldoen al onze facturen aan de wettelijke vereisten voor BTW-plichtigen, inclusief ons BTW-identificatienummer: BE0877.027.577.
Voor onze exclusieve oude en vintage wijnen geldt ook de margeregeling. Dit betekent dat de BTW over deze producten niet afzonderlijk op de factuur wordt vermeld en niet aftrekbaar is. Dankzij deze regeling kunnen wij u een unieke selectie wijnen aanbieden tegen aantrekkelijke prijzen.
Heeft u vragen over de margeregeling, onze BTW-regeling of onze collectie? Neem dan gerust contact met ons op via:
E-mail: info@vintagevines.be
Telefoon: +32/470.012.820
Wat moet ik doen als ik een artikel niet kan vinden op de website?
Als een artikel niet beschikbaar is op onze website, hebben we het waarschijnlijk niet op voorraad. U kunt altijd informeren via info@vintagevines.be of we het artikel toch voor u kunnen bestellen.
Wat gebeurt er als een besteld artikel niet wordt geleverd?
Als een artikel niet is meegeleverd, kunt u contact opnemen via info@vintagevines.be. Niet op voorraad zijnde artikelen worden nageleverd of terugbetaald, waarover u vooraf wordt geïnformeerd.
Worden de flessen in hun originele verpakking verzonden?
Wij streven ernaar de flessen in hun originele verpakking te verzenden. Echter, om beschadiging tijdens het verzendproces te voorkomen, kan het zijn dat de flessen worden verpakt in een verstevigde doos. Indien de originele verpakking belangrijk is, gelieve dit aan te geven bij uw bestelling.
Welke garantie heb ik als de gekochte wijn slecht is of een kurksmaak heeft?
Omdat wij ons specialiseren in oudere en exclusieve wijnen, kunnen wij helaas geen garantie bieden. We streven er altijd naar om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Echter, bij wijnen ouder dan 10 jaar is het voor ons niet mogelijk om garantie te bieden.
Wat betreft kurksmaak - aangezien dit vaak al aanwezig is in de kurk bij het bottelen van de fles, kunnen wij ons niet verhalen op de producent en kunnen wij hier ook geen garantie voor bieden.
Welke betalingsmogelijkheden biedt VintageVines?
U kunt betalen via PayPal
Creditcard,
Bancontact/Mister Cash
Belfius Direct Net
KBC/CBC Betaalknop
Apple Pay.
Ontvang ik een factuur?
Een factuur wordt verstrekt op aanvraag. Neem contact op via info@vintagevines.be met vermelding van uw ordernummer en orderdatum.
In welke landen levert VintageVines en wat zijn de verzendkosten?
VintageVines levert momenteel in de hele Europese Unie. Let op: voor leveringen buiten België en Nederland gelden andere tarieven voor verzendkosten. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over de verzendkosten naar andere landen.
Wie bezorgt de bestellingen van VintageVines?
Bestellingen worden verzonden door DPD en Bpost. Bij ontvangst wordt om een handtekening gevraagd. Als er niemand thuis is, wordt het pakket bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt afgezet.
Word ik vergoed als mijn wijnflessen beschadigd aankomen?
Al onze wijnen worden met de grootste zorg verpakt, waardoor de kans op breuk bijna uitgesloten is. Echter, in het zeldzame geval dat er toch wijnflessen beschadigd raken tijdens het transport, dien je dit direct te melden bij ontvangst en ons een rapport te bezorgen dat door de transportfirma is opgemaakt.
Hoe kan ik extra zekerheid krijgen voor mijn zending?
Je kunt ervoor kiezen om extra zekerheid te verkrijgen voor je zending door te opteren voor de verzendoptie ‘Met garantie’ via Bpost. Met deze optie ben je verzekerd tot € 500 voor de inhoud van je zending bij verlies of schade tijdens het transport.
Voor meer info: Verstuur uw waardevolle pakjes met een gerust hart | bpost
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Nee, wij verkopen uitsluitend online.
Kan ik mijn bestelling terugsturen?
U mag binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden retourneren. De producten moeten in dezelfde staat zijn als waarin ze verzonden werden, onbeschadigd en niet geconsumeerd.
Waar moet ik mijn bestelling naar terugsturen?
VintageVines
Blokmakerstraat 77
9120 Beveren-Waas